Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Nemhjem.dk ejes og administreres af

Helle Røge Ergonomi, enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr. 35611401

Vestermarken 7

6990 Fjerritslev

Mailadresse: kontakt@nemhjem.dk

Telefonnummer: 30 26 30 99

 

Betaling

Alle priser på NemHjem.dk er oplyst i DKK / Danske Kroner.

NemHjem.dk modtager betaling med følgende kreditkort: MobilePay, Dankort, VISA, Master Card og Apple Pay. Vi tager ikke kortgebyrer

Når du laver en bestilling på www.NemHjem.dk trækker vi først beløbet fra din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Du kan også betale med bankoverførsel. Ved betaling med bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb. Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Betales med internationalt Visa eller Mastercard er der typisk en udløbsperiode på løbende måned +30 dage. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. For Debit kort vil reservationsperioden typisk være 30 dage.

Om PriceRunner Købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Købsgarantien omfatter fysiske personer, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, i så fald butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven inden for 60 dage efter et køb.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

Levering

NemHjem.dk leverer til hele Danmark.

For levering til Danmark gælder følgende:

Der er gratis levering ved køb for minimum 500 kr., ellers er fragt og leveringsomkostninger kun 39,00 kr. for levering til pakkeshop/pakkeboks med PostNord. 49,00 kr for levering til Erhvervsadresser og 59,00 kr. for levering til døren. Det er også muligt, efter aftale, at hente varerne selv i Klim. Vi tilbyder også forsendelse med GLS til pakkeshop for 49,- kr.

Vi sender som udgangspunkt alle pakker med PostNord til nærmeste pakkeshop/pakkeboks. Større pakker sendes med GLS.  Hvilken transportør der anvendes vil afhænge af volumen, og vælge automatisk af NemHjem, med mindre andet aftales med den enkelte kunde.

Pakken sendes uden omdeling, medmindre der er bestil “Levering til døren”. Du får en SMS og/eller mail om, at din pakke kan hentes i nærmeste pakkeshop/pakkeboks.

Som udgangspunkt forventes varen leveret indenfor 2 hverdage efter bestilling, medmindre der er tale om forudbestillinger, hvilket fremgår tydeligt på den enkelte vre.

Reklamation:

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Som forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. NemHjem vil pointere at reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles NemHjem inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder NemHjem.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Lys, jord og planteforhold kan skabe variationer i blomsterfarver og vækst.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

NemHjem.dk

Vestermarken 7

9690 Fjerritslev

Du kan kontakte os på telefon +45 30 26 30 99, eller på

email: kontakt@nemhjem.dk – som vi besvarer hurtigst mulig, eller indenfor 24 timer på hverdage.

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos NemHjem får du ekstra lang fortrydelsesfrist da vores frist først udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives på mail eller telefonisk (kontakt@nemhjem.dk eller telefon: 30263099). Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb og senest 14 dage efter du har givet besked om din fortrydelse. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi opfordrer til at man returnerer varerne som forsikret pakkepost. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varer returneres til:

NemHjem

Vestermarken 7

9690 Fjerritslev

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@nemhjem.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos NemHjem.dk.

Ved køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne registreres hos NemHjem.dk og transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Personoplysningerne registreres hos Helle Røge Ergonomi og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger afgivet til NemHjem.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Du kan frit vælge at få din emailadresse optaget på en mailingliste hos NemHjem.dk, så du kan modtage vores nyhedsbrev ca. 4 gange om året. E-mail adressen videregives ikke til andre. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet igen

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på nemhjem.dk er Helle Røge Ergonomi

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@nemhjem.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Nemhjem.dk

Vestermarken 7

9690 Fjerritslev

E-mail: kontakt@nemhjem.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 29. januar 2024.